Geoblog.pl    korneliach    Podróże    Dookoła świata-spełniać marzenia 2007    zaprzyjaznic sie ze sloncem...i resztkami po tajfunach
2007

zaprzyjaznic sie ze sloncem...i resztkami po tajfunach

Japonia
Japonia, Okinawa City

Okinawa od głownych wysp Japonii różni się diametralnie. Jest biednie. Widać to po ulicach, budynkach ( które bardziej przypominają architekturę Egiptu czy Tunezji) i ludziach. Jest dużo bezdomnych.
Zmienia się też przyroda i klimat. Jest gorąco ( od 26 stopni + ), kwitną wielkie, rajskie kwiaty i fruwają inne nieznane nam cuda.
Na początek meldujemy się we wspaniałym i wspaniale położonym mieszkaniu Tomasa z HC i jego szczura ( Czech mieszkający tu od 2 lat). Później to już objazdówka po wyspie: rafy koralowe, turkusowa woda, muszelki, delfiny itd. Poruszamy się za pomocą stopa, a to tutaj nie jest trudne. Cała wyspa ma długość 140 km, jest też bardzo wąska. Stacjonuje tu około 40tys żołnierzy amerykańskich. To oni zazwyczaj zabierają nas drogi i opowiadają o atrakcjach.
Okinawa znana jest też z karate-widać to na każdym kroku: kluby, plakaty, nawet Tomas z czarnym pasem po domu chodzi. Drugi as tej wyspy to zespoły muzyczne. Tutaj turyści najczęściej zaglądają nie pod wodę a pod stół w klubie...a szkoda...bo woda piękna jest.